Połamane języki, czyli spotkanie z dykcją

Życie zmusiło nas do przeniesienia szkoły do sieci. Nie wiem, jak wy, ale ja dawno tak dużo nie pracowałam. Skoro i tak dziergam rozmaite scenariusze i materiały, postanowiłam się nimi podzielić także tutaj. 
Polecam też www.lekcjewsieci.pl Z dnia na dzień przybywa tam świetnych scenariuszy zajęć z różnych przedmiotów. Korzystajcie. 
Lekcja ta powstała dzięki pomocy młodzieży z Koła Naukowego Pedagogiki Teatru i Animacji Kultury z Akademii Pedagogiki Specjalnej 💓



ETAP 1
Przede wszystkim warto uzmysłowić uczniom, że wyraziste mówienie jest umiejętnością ważną w naszym życiu i warto się jej uczyć. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż ludziom często się wydaje, że dobra dykcja potrzebna jest wyłącznie aktorom.
Proponuję obejrzeć z uczniami zamieszczone niżej ilustracje i zastanowić się, dlaczego wyraziste mówienie potrzebne jest przedstawionym na nich postaciom?

ETAP 2                
Razem z uczniami oglądamy prezentację. Prosimy, aby uczniowie zwrócili uwagę na to, po co warto się uczyć dykcji. Co wyraziste mówienie daje nam w codziennym życiu. 

ETAP 3
To czas na ćwiczenia. Proponujemy uczniom obejrzenie filmiku. Dzięki niemu mogą się dowiedzieć, jak  bawić się i jednocześnie poprawić swój sposób mówienia.  

     
ETAP 4
Jako kolejny etap możemy zaproponować uczniom samodzielną pracę nad dykcją. Dajemy im do wyboru kilka łamańców językowych i prosimy o to, by wyćwiczyli wyraziste i szybkie mówienie wybranego zwrotu. Na kolejnym spotkaniu możemy urządzić konkurs lub każdą lekcję rozpoczynać od wspólnej rozgrzewki dykcyjnej. 

A może nagracie i prześlecie swoje dykcyjne próby? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz