O "Mojej kaligrafii" słów kilka

O tym, że sztuka pięknego pisania jest ważna w edukacji pisałam już kilka razy (Pismo ręczne - niezastąpiony trener osobisty, Kaligrafia - mózg w działaniu. Dziś chciałam Wam przedstawić narzędzie, dzięki któremu możecie zacząć swoją przygodę z kaligrafią - zeszyty kaligraficzne "Moja kaligrafia".
Jest to wydawnictwo, które powstało w ramach projektu edukacyjnego Piórem i Pazurem. Zawiera podstawowe wskazówki dotyczące techniki pisania oraz wzorniki trzech krojów pisma - kursywy, uncjały i gotyku, przygotowane  przez Janusza Korzeniowskiego, kaligrafa i typografa. 
"Moja kaligrafia" to doskonały zestaw ćwiczeń dla osób początkujących, które chciałyby przyzwyczaić rękę do nowego narzędzia (tradycyjnego pióra) oraz popracować nad techniką pisma.

W zeszycie znajdziecie specjalnie przygotowane liniatury, które ułatwiają naukę poszczególnych krojów pisma. Każda litera rozbita jest na pojedyncze ruchy i opisana za pomocą strzałek, pokazujących kierunek ruchu dłoni. Dzięki temu w prosty sposób można poznać technikę pisania liter i cyfr.

Zeszyt zawiera ćwiczenia ręki, umożliwia pisanie po śladzie lub samodzielne odtwarzanie liter. Można z niego korzystać na różne sposoby i pracować z dziećmi w róznym wieku.

2 komentarze:

  1. Czy można gdzieś kupić ten zeszyt?

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę się do mnie odezwać przez stronę fb. Dowiem się i dam znać, czy jest taka opcja.

    OdpowiedzUsuń